Om Radioaktiv Design

Om sidan

När och varför skapades Radioaktiv Design?

Radioaktiv Design startade i september 2009 som mitt projektarbete i skolan. Jag ville göra en sida där jag kunde hålla på med bloggdesigner, framförallt försäljning.

Varför just "Radioaktiv Design"?
Namnet kommer från min blogg jag haft några år, som heter Radioaktivanka.blogg.se. Var det namnet kommer ifrån är jag inte helt säker på men jag har länge tyckt att radioaktivt låter tufft så har använt mig av det i andra sammanhang också.

Om personen bakom Radioaktiv Design

Vem är personen på andra sidan skärmen?
Jag heter Sofia och går sista året på gymnasiet, teknikprogrammet med inriktningen Grafisk form och design. Jag satsar rätt mycket på skolan utan att egentligen veta vad jag vill hålla på med efteråt.
På fritiden gåller jag givetvis på en del med photoshop och andra program. Andra saker jag tycker om att göra är t.ex. fota, teckna, vara med vänner, familjen och pojkvännen.

Hur kommer det sig att du började med bloggdesign?
Jag blev intresserad av photoshop och designandet på en sida som heter stallet.se. Där började jag göra designer åt andras prenentationssidor redan då jag endast hade paint. Senare fick jag Adobe Photoshop Elements 4.0 gratis och började använda det istället. Efter det blev jag mer intresserad av att göra grafik, "leka" i photoshop (redigera och sånt) och måla i det. När det blev dags för gymnasiet valde jag teknikprogrammet med inriktningen Grafisk form och design för att kunna utveckla mitt intresse. När jag då skaffade min blogg blev det naturligt för mig att göra designen själv. Grunderna i kodning lärde jag mig med hjälp av stallet.se's kodning, programmeringen i skolan och hjälpsidor på nätet och sedan har jag lärt mig allt mer genom att testa mig fram.

Hur länge har du hållit på att designa?
Bloggdeisgner - endast ett par år. Innan dess höll jag på att fixa presentationssidor på diverse communityn och det har jag gjort i flera år.

Om designerna

Vad använder du för program när du gör bloggdesigner?
Jag använder Adobe CS3 paketet, för det mesta photoshop och illustrator, eller Photoshop Elements 4.0 som jag haft väldigt läge (CS3 har jag bara haft i ett par år).

Hur gör du designerna?
Det är olika. Jag brukar börja att fixa lite med kodningen för att se hur stor jag ska göra headern och eventuellt andra bilder. Sedan pysslar jag på tills jag, eller den jag gör designen åt, blir nöjd!



Kommentarer
Postat av: Nellie

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 04:04:04
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0